RUGPIJNMASSAGE

De rug is een zwakke plek in menig menselijk lichaam en dat is niet raar omdat deze immers twee derde van ons lichaamsgewicht moet dragen. 70% – 85% van de mensen heeft ooit last van lage rugpijn. Rugpijn kan de hele dag je aandacht vragen, opstaan met een zeurende pijn of bij de geringste beweging aan je rugpijn herinnerd worden.

Waar rugpijn vandaan komt, is bij de meeste mensen, zelfs na bezoek aan een arts, lastig aan te geven. De meeste klachten hebben te maken met stress, slechte houding, ongelukken of verzwakte rug- en buikspieren. Als je lichaam pijn ervaart in de heup of onderrug dan compenseert ons lichaam automatisch de zwakte in dat gebied door er last vanaf te nemen en het over te brengen op een ander deel van je lichaam. Dit geeft extra druk en verergert vaak het probleem.

Uit onderzoek blijkt dat door actief te blijven de klachten sneller verdwijnen. Veel mensen passen hun leven op een verkeerde manier aan de rugpijn aan, vermijden activiteit en beweging. Daarmee kunnen ze, onbedoeld, hun rugpijn in stand houden. De beste aanpak van rugpijn is zoveel mogelijk actief te blijven en op een normale manier te blijven bewegen.

Rugpijnmassage kan enorm verlichten. Door spanning of druk uit te oefenen op de spieren worden deze los gemasseerd, de doorbloeding gestimuleerd en de verzamelde afvalstoffen worden afgevoerd. De rugpijn massage kan soms pijnlijk zijn, maar zal uiteindelijk een ontspannend effect hebben en de doorstroming herstellen.